Direct contact telefoon 06-13012483 facebook twitter linkedin

Seasons Full Service Internetbureau

Neem contact op

IP Marketing, wat is dat?

Dinsdag 2 december 2014

IP marketing is vandaag de dag een zeer succesvol instrument voor internetondernemers. Maar wat is IP marketing precies? En hoe pas ik dit zo succesvol mogelijk toe?

IP marketing, wat is dat?
Als marketeer wil je natuurlijk resultaten behalen. Het uiteindelijke doel is altijd: zoveel mogelijk conversie maken. Je wilt dus klanten naar je website halen die ook daadwerkelijk een product of dienst bestellen, en het liefst zie je daarin een stijgende lijn. Er zijn veel manieren om dat te bereiken maar belangrijk daarbij is het ook om te ontdekken wat voor soort bezoekers er op je website komen, waar ze vandaan komen en hoe je ze in het vervolg zelf kunt benaderen. IP marketing is dan een geweldig hulpmiddel. Je krijgt namelijk inzicht in de bezoekers van, in dit geval, jouw website. Dit hulpmiddel kun je voornamelijk gebruiken om potentiële klanten terug te halen naar je website. Met name de klanten die niets bestellen maar die kennelijk niet voor niets op je website terecht zijn gekomen.

Hoe werkt het?
Bezoekers van je website kun je achterhalen dankzij hun IP-adres die ze achterlaten op je website. Een IP-adres is als het ware een unieke identiteit die computers maken zodra ze een connectie hebben met het internet. Daarmee is het mogelijk om te communiceren met andere computers of servers. De Nederlandse wetgeving beschermt particuliere bezoekers. Dit betekent dat jij als website-eigenaar dan ook alleen de IP- adressen van zakelijke klanten kunt opvragen. Er is voldoende software waarmee je IP- adressen van zakelijke klanten kunt traceren. Je plaatst daarmee een stukje code in je website. Deze code meet de bezoekers. Dankzij de IP- adressen die worden achtergelaten kan er automatisch een connectie worden gemaakt met de bedrijfsnamen en daarbij het handelsregister van het KvK. Met deze resultaten kun je als bedrijf precies achterhalen welke zakelijke bedrijven je website hebben bezocht. Deze kun je vervolgens actief zelf gaan benaderen en daarmee je conversie mogelijk verhogen.

Nieuws

meer nieuws


Twitter