Direct contact telefoon 06-13012483 facebook twitter linkedin

Seasons Full Service Internetbureau

Neem contact op

Zoekmachinemarketing

Dinsdag 3 februari 2015

De definitie van zoekmachinemarketing is eigenlijk heel eenvoudig uit te leggen. Het is niets meer of minder dan het tonen van een (online) aanbod aan degenen die daarnaar geïnteresseerd zijn. Het is wel de kunst om deze zoekers te bereiken. Je aanbod moet wel vindbaar zijn en daarnaast het liefst perfect aansluiten bij hun zoekopdracht.

2 soorten zoekmachinemarketing
In feite zijn er twee verschillende soorten zoekmachinemarketing. Zoek je in bijvoorbeeld Google op een bepaald product of dienst, dan kun je kiezen uit de gesponsorde resultaten (de advertenties, meestal aan de linkerzijde én bovenzijde van de pagina) of uit de lijst met natuurlijke resultaten. Het betalen voor een advertentie gerelateerd aan een specifieke zoekopdracht (keywords) is op zich al een specialisme. Je moet immers weten waarop mensen zoeken, welke zoekers je naar je website wilt krijgen. Maar je moet ook handig kunnen inspelen op de prijzen die gelden op 'dure zoekwoorden'. Concurrenten laten soms goedkopere maar toch goede keywords links liggen. Daar liggen soms voor jou de kansen... Wil je als website-eigenaar hoger komen te staan in de zoekresultaten op een natuurlijke manier? Dan kun je hiervoor een specialist inschakelen. Maar ook dit kost natuurlijk geld, aangezien het een tijdrovende klus is waarvoor ook veel kennis en ervaring noodzakelijk is.

Hoe pas je het toe?
Zoekmachinemarketing betekent allereerst dat je website zelf op orde moet zijn. De website moet 'schone code' bevatten, leesbaar en begrijpbaar voor de zoekmachines. De site moet het liefst ook snel laden. Daarnaast optimaliseer je de inhoud. Je schrijft unieke teksten (of laat deze schrijven). Je zorgt ook voor voldoende, goede inkomende links met de juiste Ankorteksten. Dit is in het kort wat zoekmachinemarketing inhoudt.

Nieuws

meer nieuws


Twitter